Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών.

Φέτος, με αφορμή τον παραπάνω άξονα δράσεων πάνω στον οποίο εργαζόμαστε, αποφασίσαμε ομόφωνα, αφού περάσει κάποιο χρονικό διάστημα γνωριμίας των νέων εκπαιδευτικών με τους μαθητές, να φτιάξουμε ένα απλό ανώνυμο ερωτηματολόγιο και να το δώσουμε στους μαθητές μας να το συμπληρώσουν.

Η φιλοσοφία του ερωτηματολογίου έχει να κάνει με τα εξής: Εφόσον εμείς βαθμολογούμε και αξιολογούμε τις επιδόσεις των μαθητών μας θα πρέπει κι εμείς να είμαστε έτοιμοι να αξιολογηθούμε από τους μαθητές μας.

Αυτή η σκέψη στην αρχή μας προβλημάτισε λίγο, όμως ξεπεράσαμε τους ενδοιασμούς μας γιατί μόνο καλό θα έκανε αυτή η δράση , ξέροντας ότι η σχέση μαθητή και εκπαιδευτικού αποτελεί το Α και το Ω για την ολόπλευρη εξέλιξη του μαθητή.

Τα ερωτηματολόγια, όπως αναφέρθηκε πιο πάνω, είναι προσαρμοσμένα στην αντιληπτική ικανότητα των μαθητών. Αναδεικνύουν τα θετικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών , αλλά και κάποιες αλλαγές που πρέπει να γίνουν με σκοπό τη συνεχή βελτίωση των σχέσεων με τους μαθητές τους.

Οι μαθητές, έπρεπε να πειστούν ότι μπορούν να γράψουν ελεύθερα τη γνώμη τους, χωρίς κάποιος να τους κρίνει γι΄ αυτό και αυτό έγινε μετά από αρκετή συζήτηση σε κάθε τάξη.

Η χρήση των ερωτηματολογίων έγινε με σκοπό, ώστε ο κάθε δάσκαλος να τα μελετήσει, να τα αποκωδικοποιήσει και να τα χρησιμοποιήσει ως αρχική βάση για τη μετέπειτα εξέλιξη της σχέσης του με τους μαθητές του.

Οι τάξεις Α΄ και Β΄ εργάστηκαν προφορικά πάνω σε αυτά, με τη βοήθεια των δασκάλων τους. Οι υπόλοιπες τάξεις ,παρήγαγαν γύρω στα 60 ερωτηματολόγια.

Ενδεικτικά , με σεβασμό προς τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, παρατίθενται μερικά παρακάτω:

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...